TATİL FİKİRLERİ - JAPONYA'DAN ARABA SATIN ALMAK - KİRALIK ARAÇLAR - OTELLER - GEZİLECEK YERLER - ŞEHİR BİLGİLERİ - FESTİVALLER - EKONOMİK OTELLER - TATİL KÖYLERİ - RENT'A CAR

Bu Blogda Ara

Booking.com

ガーデニング - Tuinieren - Bahçe hobilerim

ガーデニング - Tuinieren - Bahçe hobilerim
私の趣味の庭 ガーデニングが大好きで、野菜を育てることにすでに満足しています。 。 Bahçemi seviyorum sebze ve çiçek yetiştirmekten çok mutlu oluyorum Tohumlar toprak ile buluşur, özenle toprağını besler, havalandırır ve sularım, toprağın canlanışında benimde bir katkım olsun istemezmisiniz? Elinizi toprağa sürün, sürünki hayat döngüsündeki mucizelere şahit olun.. Huzur ve mutluluk ✅ 。 Ik hou van tuinieren en ik ben blij om groenten te kweken 。 #ガーデニング #庭 #野菜 #ホーム #ロッテルダム #オランダ #rotterdam #myhome #tuinieren #tuin #groenten #hobi #hobibahçesi #sera #netherlands

庭でお茶を楽しむ いております。Bahçede çay keyfi - Ik geniet van thee in de tuin 。

庭でお茶を楽しむ いております。Bahçede çay keyfi - Ik geniet van thee in de tuin 。
庭でお茶を楽しむ いております。☺️ 。 Ik geniet van thee in de tuin 。Bahçemde çay keyfi #tatilfikri #オランダ #turkishtea

Kapadokya'da Balon Turu





































Kapadokya gezginlerinin en çok merak ettikleri aktivitelerinden biridir Balon Turları, dünyada sayılı balon  rüzgarına  sahip olan  Kapadokya bu anlamda da  özel olma  niteliğini ortaya  çıkartmaktadır
Balon turu yapmak isteyen okurlarımıza bilgilendirme yapmak için Balon uçuşlarında merak ettikleri soruları  derledik
Balonlar yer çekimi ve sıcaklık transferinin temel prensipleri sayesinde uçarlar. Balonun içindeki hava ısındıkça balon yükselir. Balonun içindeki hava soğudukça balon alçalır. Balonu uçurmak için önce güçlü bir vantilatörle şişirilir, sonra da bu hava ısıtılır.

Sıcak hava balonunun ana parçaları nelerdir?
Sıcak hava balonu üç ana parçadan oluşur, balonun kendisi (kubbe), burner (yakma birimi) ve sepet. Sepet yolcuları taşımak içindir. Genellikle sazdan yapılır, içindekileri korur, hafif ve esnek olurlar. Burner yolcuların başlarının üstünde yer alır ve balonun içindeki havayı ısıtmak için oldukça güçlü bir alev çıkarır. Balonun içindeki hava ısınınca, balon yükselir. Alçalmak için pilot balonun içindeki havanın soğumasına izin verir ve balon çevredeki havadan daha ağır olur. Pilot, balonun içindeki havanın sıcaklığını değiştirmek suretiyle balonun yükselip alçalmasını tamamen kendi kontrolü altında tutar.

Kubbe (Balon) neden yapılmıştır?
Yırtılmaz naylon en yaygın şekilde kullanılan maddedir, ama polyester ve başka maddeler de kullanılır. Balonun alt kısmındaki açık kısım (ağız) Nomex gibi ateşe dayanıklı bir maddeden yapılmıştır. Bu itfaiyecilerin kullandığı giysilerin kumaşına benzer bir maddedir.
Sepet neden yapılmıştır?
Örgü sa kullanılır çünkü hafiftir, esnektir ve kolayca tamir edilebilir Ayrıca güzel görünür.
Bütün sıcak hava balonları aynı mıdır?
Tüm sıcak hava balonları bir burner sistemi, bir sepet ve bir kubbeden oluşur. Aradaki farklar balonun büyüklüğü ve şekli, söndürme sistemi, sepetin biçimi, ve burnerlerin sayısı, tasarımı ve şeklidir.

Balonun ömrü ne kadardır?
Yapılan bakıma bağlı olarak bir balonun ömrü 500 uçuş saati ve fazlası olabilir. Ama sepetin ömrü bundan çok daha uzundur ve iyi bir bakımla binlerce saat dayanabilir.
Balon yönlendirilebilir mi?
Balonun yönünü rüzgar belirler. Pilot balonun yönünü kısıtlı bir şekilde kontrol edebilir. Bunun için yükselip alçalarak değişik irtifalarda, değişik yönlerde ve hızlarda esen rüzgarları kullanır.
Bir sıcak hava balonunda kaç kişi binebilir?
Balonlarımızın kapasitesi 10 kişi ila maksimum 21 kişi arasında değişmektedir.

Balonla uçuş ne kadar sürüyor?
Uçuşun tipine bağlı olarak değişmektedir. Standard uçuş 1 saat surer. Delüks uçus yaklaşık 1 saat 30 dak sürer.

Balonlar ne tür yakıt kullanırlar?
Sıcak hava balonlarımız paslanmaz çelik tüplerde 80 litre propan taşır.,

Balonlar ne kadar yükseğe uçar. ?
Balonlar normalde Federal Havacılık Düzenlemeleri çerçevesinde 2000 feetin altında uçar. Bu yükseklikte, sanki bir an için zaman durmuş gibi insanları ve hayvanları gözleyebilirsiniz.

Balon ne kadar güvenlidir?
Sıcak hava balonu ile uçmak, uçmanın en güvenli yollarından biri olarak görülmektedir. Ciddi kazalar çok nadir görülmektedir.

Burner(Yakma birimi)sönerse ne olur?
Eğer yakma birimi sönerse birinci burner iptal olacaktır. Eğer bu çalışmazsa balonu uçurmak için kullanılabilecek ikinci bir burner vardır. .O da bozulursa üçüncü bir burner vardır. Eğer hiçbir burner çalışmazsa, balon bir paraşütle aynı hızda inecektir.

Balonun içine bir kuş girerse ne olur?
Balonlar çok büyük olduğu için kuşların çoğu onlardan kaçmaktadır. Kubbe kumaşı göründüğünden daha serttir ve muhtemel bir çarpışma anında kuş muhtemelen geri sekecektir.

Balon üreticileri testler yapmışlardır ve ( kubbenin tepesinde olmadığı sürece) içinden bir insanın geçebileceği bir delikle balonun uçması mümkündür.

Balonu söndürmek ve şişirmek ne kadar zaman alır?
Yer mürettabatımız 15 dakika, hatta daha az bir sürede bir balonu şişirebilir ve havalandırabilir. Uçuş sonrası aynı sure içerisinde bir balonu söndürüp toparlayabilir.

Pilot lisansına ihtiyacınız var mıdır?
Evet. Tüm pilotlarımızın Türk sivil havacılığı ve uluslararası havacılık yetkili makamlarından resmi lisansları vardır.

Neden sabah erken uçuyoruz?
Güneşin doğuşunu takiben ilk saatlerde uçuyoruz. Çünkü bu zaman en soğuk, en sakin zamanıdır.
Bu tür bir hava, yumuşak iniş ve maksimum yükselme kapasitesine imkan tanır. Buna ek olarak, güzel bir güneş doğuşu manzarasının ihtişamını bulabilirisiniz.

Tüm uçuş hazırlıkları 3 ila 4 saat arasında sürmektedir. Gün geri kalanını KapadakyaÙdaki pek çok aktiviteye ayırabilirsiniz.

Ne giymeliyim ve yanımda ne getirmeliyim?
Mevsime bağlı olarak değişir. Kışın da uçuyoruz!!.

Yaz için: Jeanler, rahat pantolanlar ve düz tabanlı ayakkabılar. Kış için: sıcak tutan giysiler, kışlık ceketler …
Genellikle yola yakın iniş yapmamıza rağmen, araziden de yürüyor olabilirsiniz. Balonun içi yerden daha soğuk değildir. Yine de hafif bir ceket yanınıza alabilirsiniz. Kat kat giyinmek.en iyisi olacaktır. Yanınıza fotoğraf makinenizi ve bir çok film getirin. Ekibimiz balon içerisinde resminizi çekmekten mutluluk duyacaktır.

Yolcular sepette nasıl durur?
Yolcular genelde uçuş sırasında ayakta dururlar. Fakat merak etmeyin sepet göğüs hizasındadır.

Nerelere gidiyoruz?
Rüzgar bizi nereye götürürse oraya gideriz. Gökyüzü hava katmanlarına ayrılmıştır. Bu yüzden pilotlar değişik yönlere ve katmanlara çıkmak için balondaki havayı burnerda ısıtırlar.

Nereye iniyoruz?
Üzerinde uçtuğumuz alanda pek çok alana inebiliriz. Uygun iniş alanı bulduğunda pilotunuz yumuşak inişe başlayacaktır ve orada deneyimli yer mürettabatımızca karşılanacaktır.

Hava koşulları?
Uçmadan önce, rüzgarın hızını kontrol ederiz. Genelde, saatte 10 milden daha az rüzgar hızı olduğunda uçarız.

Yaş bir sorun mudur?
Uçuşumuz 10 yaşın altındaki çocuklara ve 80 yaşına yaklaşan kişilere tavsiye edilmez...

Nasıl bir hisdir?
Bir kere havalandığınızda hava akımı ile bir olacağınızdan turbülans veya hava hareketi hissetmezsiniz. Asansörle yukarı çıkmaktan daha hafif bir etki hissedersiniz.
Doğa ile yumuşak ve panoramik bir uyum içerisinde kırsal alanlardan ve ağaç tepelerinin üstünden geçerken hissedeceğiniz duygu huzur olacaktır
Bazı yolcularımız bu hissi romantik olarak tanımlamaktadır, diğerleri ise yumuşak ve sakin olarak tanımlamaktadır.

Sigortanız var mı?
Evet yolcularımız dünya çapındaki sigorta şirketi Eureko tarafından Turkiye'de 1.000000 Euro'ya kadar sigortalanmaktadır.

Deluxe Tur ve Standard tur arasındaki fark nedir?
Deluxe turlarımız peribacalarının zevkini çıkarabileceğiniz rahat ve samimi bir ortam sağlar. Deluks turlar için kullanılan balonlar 10 ile 12 yolcu arasında yolcu için olup size seyahatinizden zevk almanız için daha fazla alan sağlar. Yolculuk yaklaşık 1 saat 30 dakika surer ve bu da sizin bu inanılmaz bölgenin sağlayabileceği herşeyi görmenizi sağlar.
Standard balonlar daha büyük balonlar  kullanır. Bu ds 16-21 kişilik yolcu sayısı anlamına gelir. Yolculuk yaklaşık 1 saat sürer. Deluks turumuzdan daha kısa olmasına rağmen, standard tur bu bölgenin eşsiz güzelliğini görmeniz açısından size yeterli zamanı sağlar.








































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder