#tatilfikri
1860'lı yıllara kadar İzmir'de düzenli liman ve rıhtım bulunmamaktaydı, bu durum, gemilerin yükleme ve boşaltma işlemlerinde güçlük yarattığı gibi, kaçakçılığa da büyük çapta olanak sağladığından gümrük gelirlerinde önemli kayıplara yol açmaktaydı. 1860'lı yılların ortalarında Demir yolu hatlarının işletmeye açılması ve yöreden gelen malların akışının hızlanması ve artması nedeniyle, büyük tonajlı gemilerin rahatça yanaşıp, yükleme boşaltacak yapabilecekleri bir rıhtıma ihtiyaç duyulmuştur. 1867'de J. Charnaud, A. Baker ve G. Guerracino adlı İngiliz tüccarların kuracakları kumpanyaya Rıhtım inşaatının imtiyazı verilmiştir. Şirket 1869'da inşaata başladı ve rıhtımın önemli bir bölümü, 1876 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. İngilizler'in Alsancak Garını kurmaları, ardından Gümrük önünden Alsancak'a kadar Rıhtım yapılması ve rıhtıma tramvay hattının döşenmesi, İngilizler'i ticari ilişkilerde ön plana çıkarmıştır.
Birinci Kordon'a döşenen tramvay hatları ile gündüzleri yolcular taşınırken, geceleri tramvay hattında çalışan tren katarları, Alsancak Garı'na gelen malları Birinci Kordon'dan geçirerek İzmir Limanına taşıyarak, gemilere yüklenmesine yardımcı olmaktaydı.
Kordon İzmir'in inci gerdanlığı gibi en özel yerlerinden biridir. Caferlerin , restorantların ve bir çok sosyal amaçlı buluşma yerlerinin olduğu yerdir.Gün batımında Kordon İzmir'lilerin ve İzmir sevdalılarının vazgeçemediği tek yerdir . Gün batımı dünyada sayılı yerlerde güzel batar bunlardan biride ege kıyıları ve İzmir'dir
İzmir'de Kordon boyu şarkılara filmlere konu almıştır .. İzmir'linin kendini ifade ettiği yerdir... İzmir yolculuğunuz da Kordona gidin ve gün batımını seyredin #tatilfikri
#tatilfikri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder