TATİL FİKİRLERİ - JAPONYA'DAN ARABA SATIN ALMAK - KİRALIK ARAÇLAR - OTELLER - GEZİLECEK YERLER - ŞEHİR BİLGİLERİ - FESTİVALLER - EKONOMİK OTELLER - TATİL KÖYLERİ - RENT'A CAR

Bu Blogda Ara

Booking.com

ガーデニング - Tuinieren - Bahçe hobilerim

ガーデニング - Tuinieren - Bahçe hobilerim
私の趣味の庭 ガーデニングが大好きで、野菜を育てることにすでに満足しています。 。 Bahçemi seviyorum sebze ve çiçek yetiştirmekten çok mutlu oluyorum Tohumlar toprak ile buluşur, özenle toprağını besler, havalandırır ve sularım, toprağın canlanışında benimde bir katkım olsun istemezmisiniz? Elinizi toprağa sürün, sürünki hayat döngüsündeki mucizelere şahit olun.. Huzur ve mutluluk ✅ 。 Ik hou van tuinieren en ik ben blij om groenten te kweken 。 #ガーデニング #庭 #野菜 #ホーム #ロッテルダム #オランダ #rotterdam #myhome #tuinieren #tuin #groenten #hobi #hobibahçesi #sera #netherlands

庭でお茶を楽しむ いております。Bahçede çay keyfi - Ik geniet van thee in de tuin 。

庭でお茶を楽しむ いております。Bahçede çay keyfi - Ik geniet van thee in de tuin 。
庭でお茶を楽しむ いております。☺️ 。 Ik geniet van thee in de tuin 。Bahçemde çay keyfi #tatilfikri #オランダ #turkishtea

4 Aralık 2015 Cuma

Bir Nedendir İstanbul







Tatilfikri olarak bu yazımı İstanbul'a ayırmak istedim öyle sayfalar dolusu tarihini , konumunu , ticaretini ve kalabalıklığını yazmayacağım. Kafası karışık sevdadır İstanbul aslında .yaşayanların içinde mutlu olmadıkları ama ayrıldıklarında da akıllarında kalan şehirdir, çözülmemiş sevdadır işte.. Ben İstanbul'da, kırkından sonra yaşamaya başlayanlardanım deliyim belkide İzmir gibi bir şehirde doğup büyümek turizm mesleğini seçmek ülkemin her köşesinde bir iz bulmak ve bırakmak sonrasında İstanbul'da yaşamaya karar vermek dedim ya deliyim , ama bu sevda ilk 1986 yılında aklıma ve kalbime girdi, Aşk tesadüfleri sever mi evet sever, İstanbul da bir gençlik tesadüfüydü,o yıllarda misafir olarak gitmiştim tatmıştım bu şehri, yaşayabilir miyim diye sordum o  dönemlerde kendime .Sonrasında eğitim ve seminerler gitmemin nedeni oldu. İstanbul'a gider olmuştum  hep bir neden vardı İstanbul'a gitmek için biraz ürkek , biraz gergin, birazda çözmek için meraklı bir kaşif gibi ama her seferinde buluşmaya giden sevdalı gibi heyecanlı ve neşeli bu bir süreçti İstanbul'a kendimi hazırlamam için belkide, sonrasında  beklediğim teklif İstanbul'dan gelmişti ve bu sefer yaşayabilir miyim heyecanı vardı , ama önce İstanbul'la kavga etmemeyi öğrenmem gerekiyordu , bu kadar stres üreten şehirle nasıl kavga edilmez diye düşündüm hep ,sonra dünyada herkesin İstanbul'a gelmesi için bir nedeninin olduğunu gördüm  İstanbul'daki özellik sizin onu sevmeniz değildi , İstanbul'un sevmesiydi önemli olan, öyle beylik laflara da ihtiyacı yoktu şehir hemen yenebiliyordu umutları kırabiliyor du,güçlü donanımlı olmak gerekiyordu, sevmediğini safra haline getiren enerjisi var.adı üzerinde İstanbul ... Okul gibi de biraz...
Şehre nereden baktığınız önemli, kalabalıkta baktığınızda çekilmez bu şehir,işte o zaman gözlerinizi hiç ummadığınız anda önünüze çıkan eski evlere bakın ne kadar yalnızlar veya tarihten gelen bir isme kulak verin  mesela OK MEYDANI -CİHANGİR - TAKSİM - ZİNCİRLİKUYU -BEYLERBEYİ - ÜSKÜDAR- CİHANNUMA  E-5 de Metrobuste,keşke telefonlarda sosyal medyayı takip etmek yerine durak bilgilendirmesi yapılan sese dikkat edip o durak isimlerinin tarihteki yerlerini öğrenmek için telefonlarını kullansalar veya  toplu ulaşım araçlarında durak isimlerinin nereden geldiğini bildiren birer cümlelik bilgiler olsa .. İstanbul'u o zaman yaşayanları da  daha fazla tanır diye düşünüyorum .
Nedensiz seyahat çok az kişilerin tercihinde dir genelde her seyahatin bir nedeni vardır ... İstanbul'a gelmek için şehrin kendisi bir nedendir.Bir dostum İstanbul benim için  özgürlüğe kaçış yeridir demişti. oda bir neden,iş için, sergiler için, moda için,spor için, eğlence için, tarih için, boğaz için, saraylar için, müzeler için, siyaset için,aşk için, kavuşmak için, kaybolmak için, ama hepsinden önemlisi sınav şehridir,ahlakın, namusun, mesleğin, kimliğin, eğitimin, kadının, erkeğin sınavıdır... Geliştirici bir özelliği de vardır İstanbul'dan. yorulduğunuzda çok ta fazla üzerine gitmemek,geriye çekilmeyi de bilmek gerekir. Kafası karışık dedim ya hemen sizinde kafanız karışabilir dengelemek gerekir. İstanbul'da yaşamak için önce  tanımak gerekir tarihteki yerini bilmek saygıyla önünde eğilmek gerekir, öyle hoyratça kaldırımlarına basıp sağa sola tükürme kabalığını göstermeyin lütfen , İstanbul'da onun kuralları geçerlidir ... Bu şehir arkeolojik kalıntıları na baktığınız zaman hep ticaretin içinde olan bir şehirdir tarihine göre kalabalık ,kafası da karışıkmış. hem kendinin hemde gelen misafirlerin kafasını karıştıran şehir. Tolga Gümüşay'ın kitabındaki gibi "Hiç Kimsenin Şehri"dir biraz da İstanbul ....

İstanbul'un Sarayları

İstanbul'da Müzeler

İstanbul'da Adalar

İstanbul'da Parklar

İstanbul'da Boğaz Turu

İstanbul'un Çevresindeki Güzellikler

İstanbul Belgrad Ormanları

İstanbul'un İlçeleri

İstanbul'da Ulaşım

İstanbul'da Eğlence

İstanbul'un Tılsımları

İstanbul'un Tarihi

İstanbul'da Konaklama Yerleri


















































.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder